אודותינו  |  לקוחותינו  |  תגובות לקוחות  |  צרו קשר  |  ספר לחבר  |  ראשי
 
 
ניהול זמן אישי של המנהל ניהול זמן אישי של המנהל   (לגרסת הדפסה) שלח לחבר (שלח כתבה זו לחבר)

רציונאל הסדנא:

ניהול זמן הוא אשליה, מאחר ולמעשה איש אינו יכול לנהל את הזמן. בפשטות, הזמן הינו קבוע. הוא מדידה של יחידות חולפות. הוא ממשיך לנוע באותו קצב מבלי להתחשב בדברים שאנו מנסים להשיג. הזמן אינו מכבד איש. איש אינו יכול להמיר אותו, לשנות אותו או לאגור אותו. חרף זאת, אנו ממשיכים להשתמש בביטוי "ניהול זמן", כמונח המגדיר את המאמצים שאנו עושים כדי לנצל את הרגעים שהוקצבו לנו. 'ניהול זמן' מתייחס למעשה לניהול עצמי, הדרך אשר נפיק את המרב מהזמן העומד לרשותנו. לנהל זמן, פרושו לנהל את החיים.

כדי ליצור לארגון תועלת מניהול הזמן של העובדים, יש למצוא את הסיבות מדוע אנשים מבזבזים זמן, תוך כדי עבודתם בארגון. כך נוכל להביא תועלת מרבית לארגון.

הסיבות העיקריות לבזבוז זמן בארגונים הם:

·        קונפליקטים בין אישיים עם עובדים בארגון, עובדים שלעתים צריך לשתף איתם פעולה או אפילו לעבוד אתם בפרויקטים צוותים, למען מטרות הארגון. מרבית הקונפליקטים הם מיותרים ונקלעים אליהם מחוסר יכולת לנהל תקשורת בין אישית אפקטיבית.

·        חוסר בטחון וחרדות של העובד ושל המנהל, הגורמים לגישה פסיבית או אגרסיבית לפתרון בעיות בין אישיות.

·        אקלים ארגוני המעודד מאבק על המיקום בהיררכיה הארגונית ויוצר הרבה "רעש" מערכתי, הפוגע ביעילות הארגון.

·        חיפוש מתמיד אחר אהבת הזולת, הגורר את הצורך להיות נחמד ופטפטן יותר ממה שנחוץ.

·        רכילות הפוגעת בכל חלקה טובה בארגון, עלולה לפגוע במוטיבציה של העובדים.

·        מנהלים שלא יודעים ליצור אווירה אוהדת, לא מוצאים את הדרך לחזק את עובדיהם ומשאירים אותם ממורמרים ומבזבזי זמן.

·        תהליכי קבלת החלטות בהם העובדים אינם מעורבים ולכן גם אינם מבצעים כראוי את החלטות המנהלים, מה שבודאי גורם לעבודה מיותרת, לחוסר יעילות ובזבוז זמן.

·        חוסר פרגון עצמי ובטחון עצמי הגורם לאי היכולת לקחת הפסקות, לבקש ניתוק מהסביבה, לצאת לחופשות, כדי לחזור ולעסוק בעבודה ביתר יעילות.

·        חסכונות קטנים הגורמים לנזקים גדולים ביעילות ובניהול הזמן כמו: תאורה טובה, ריהוט נוח, קרור וחימום, שתיה חמה וקרה וכו'.

"המנהל הבלתי מאורגן" - הקרנת סרט  הדרכה  (2 חלקים)

בהמשך להקרנת הסרט:

אבחון אישי של תכונות המנהל הגורמות לו לבזבז זמן. (נחמדות, פרפקציוניזים, פיטפוטים, חוסר התמדה, היסוס להגיד "לא", רתיעה מחדשנות ועוד). * עבודה ניהולית לאור קביעת יעדים ארוכי טווח וקצרי טווח  * הפיכת היומן האישי לכלי מרכזי להגשמת היעדים האסטרטגים והיעדים הטקטיים של הארגון. * קביעת מועדים ברורים לביקורות, מועדים ידועים לכל העובדים. *  תכנון פעילות על ציר זמן וקביעת סדרי עדיפויות דו-ממדים,  לפי הפרמטרים: דחוף - חשוב. * ניצול המחזור האישי של הערנות, לשם מיצוי השעות האפקטיביות. * ניצול אפקטיבי של פרקי זמן "מתים". *  מיסוד תקופות של אי ניצול זמן מעת לעת, לשם ניצול אפקטיבי של שאר הזמן. * שימוש אפקטיבי  במכשיר הטלפון ככלי מרכזי בחסכון בזמן.

לפרטים נוספים צרו קשר
 
 
נבנה ע"י אס אונליין - בניית אתרי אינטרנט