אודותינו  |  לקוחותינו  |  תגובות לקוחות  |  צרו קשר  |  ספר לחבר  |  ראשי
 
 
גיבוש צוותי עבודה גיבוש צוותי עבודה   (לגרסת הדפסה) שלח לחבר (שלח כתבה זו לחבר)

גיבוש צוותי עבודה

"כביסה" לצוותים אורגניים

לקראת גיבוש והרמוניה צוותית

מטרת הסדנא: לאפשר למנהלים שימוש בכלי מעולם הדינמיקה הקבוצתית, למען הקטנת מתחים בין אישיים ושיפור ההרמוניה והלכידות הקבוצתית של צוותי עבודה.

שלוש שאלות למנהלים  -

·        האם אתם רוצים להקטין את כמות הקונפליקטים הבין-אישים, בין חברי הצוות עליהם אתם מופקדים?

·        האם הצוות שלכם מקבל החלטות שגויות ולא מקצועיות, עקב בעיות בין-אישיות בין חברי הצוות?

·        האם אתם מאמינים שעדיין ניתן לתקן את "הקלקולים" שנוצרו בין חברי הצוות שלכם?

אם התשובות שלכם לשאלות אלו, לכולם או לחלקם, הן חיוביות, ואתם רוצים לשפר את האפקטיביות של הצוות עליהם אתם מופקדים, אנו יכולים לעזור לכם להתמודד עם בעיה זאת, בעזרת סדנת "כביסה" לצוותים אורגניים.

לאיזה מצב מגיעים הצוותים שעברו סדנא כזאת? 

אנו מצליחים להביא את הצוות לניקוי של "הכביסה המלוכלכת". רוב הבעיות נפתרות והגיבוש הקבוצתי מתחזק באופן משמעותי. כמו כן, מקבלים המשתלמים כלים כיצד להימנע בעתיד מנפילה למלכודות הבין-אישיות אליהם הם נקלעו, וכיצד להפוך את הקונפליקטים ואי ההסכמות, לפעילות פורה, המקדמת את הצוות ולא מסיגה אותו אחורנית. 

עד כמה סדנת "הכביסה" אפקטיבית?

אנו לא מבטיחים הצלחה של מאה אחוז, אך לאור ניסיון של שנים רבות בפתרון מוצלח של בעיות מסוג זה, במיקרים רבים, אנו יכולים להתחייב על הטבה משמעותית בתיקון "הקלקולים" בצוות, בהקטנת הקונפליקטים הבין אישיים, בשיפור יחסי האנוש ובהגברת ההרמוניה בין חברי הצוות. אין אנו עושים "מעשי ניסים". אנו עובדים קשה, יחד עם הצוות, אך המאמץ משתלם. צוותים שעברו סדנא זאת, מתנהלים אחרי הסדנא, באופן הרבה יותר מגובש ואפקטיבי, מאשר לפניה. (ראה מכתבים מצ"ב). זה לא קל, אבל אפשרי, ובעיקר יעיל. זאת חוויה חד-פעמית, שלא תשכח ע"י אנשי הצוות לתקופה ארוכה.  

מה נדרש מהמנהלים ומהצוות כדי לבצע את הסדנא?

כדי להגיע להטבה משמעותית בבעיות הצוות, נדרש מהמנהל ומצוותו השקעה של סדנא בת 4-2 ימים, (מספר הימים יקבע בהתאם לעוצמת הבעיות של הצוות), רצוי במקום מנותק ממקום העבודה. הסדנא מתקיימת במשך שעות רבות, החל מהבוקר עד הלילה, וזאת כדי להסיר התנגדויות, לנתח את הבעיות ולפתור אותם ברבדים העמוקים שלהם. כמו כן, נדרשת הכנה בת יום אחד, במהלכו ייפגש מנחה הסדנא לשיחות אישיות עם חלק מאנשי הצוות, לברור ראשוני של מצב הצוות ועומק בעיותיו.

מהם המושגים שילמדו בסדנא?

ההקשבה לזולת והתועלת הכרוכה בה, מתיחת ביקורת בונה לסיוע בשינוי התנהגותי, FIGHT- FLIGHT מול סמכותו של מנהל הצוות, סגנון הניהול של מנהל הצוות והשפעתו על היחסים בין חברי הצוות, הימנעות מהכללות ושיפוטיות בין חברי הצוות, קואליציות ואופוזיציות בקבוצה, קונפורמיזם מול אינדבדואליזם, עומק הבעת הרגשות ככלי לפתרון בעיות בין-אישיות, הדיסקרטיות ככלי לפתרון בעיות בין-אישיות, ניתוח מיקרים קבוצתיים להפקת לקחים משגיאות, מאבק על מיקום בקבוצה, מנהיגות טבעית בקבוצה, יצירת אקלים ונורמות קבוצתיות, השפעת הלחץ הקבוצתי.

מספר המשתתפים: 10 עד 12 איש.

תגובות לקוחות:

§         "למרות השתתפותי בלידת הרעיון לסדנא זאת, אני מודה שניגשתי אליה בחששות כבדים. לפני הסדנא הפערים בין הגופים והאישים שהשתתפו בה היו כה כבדים ומושרשים, שלא היה בראשו של כל בר-דעת ספק, לגבי קשיי הגישור ביניהם. עם כל זאת, או אולי למרות כל זאת, הדבר קרה. כעת נוצרה נקודת התחלה מבטיחה אשר בודאי יכולה לשמש כראש גשר לפריצתנו אל דרך שונה ומבטיחה יותר. לאחר מעשה, אין ספק שהאומץ בו ניגשת לשורשי הבעיה והדרך בה טיפלת בהם, עשו את שלהם." דוד קליין מנכ"ל רדמונד אמקור

§         "הסדנא לרופאים לא רק שהיתה מוצלחת אלא גם ובעיקר, שינתה גישות חשיבה והתייחסות בין איש לחברו. כבר עכשיו ניתן לראות שלאלו אשר לקחו חלק בסדנא יש משהו חיובי - בונה-  משותף. העובדה שדברים אלו אינם רק הדעה שלי, כי אם דעתם של כל המשתתפים, היא תעודת כבוד לכישורך בהנחיית קבוצות. על כל אלו נתונה לך תודתנו והערכתנו הרבה" פרופ' נח שטרן, ביה"ס לרפואת שיניים, הדסה, ירושלים.

§         "בדרכו הנינוחה והמשתפת, סלל ערן דרכים לליבות חברי ההנהלה, והביא אותנו לשותפות מלאה בעשייה. למיטב שיפוטי ערן מקצועי מאד, רגיש לזרמים השונים שפועמים בקרב השותפים לסדנא וקשוב לנאמר (ולמה שלא נאמר...) היה זה עונג מיוחד לעבוד עימו." רון כיתרי מנכ"ל בית הספר הראלי - חיפה.

 

 

לפרטים נוספים צרו קשר
 
 
נבנה ע"י אס אונליין - בניית אתרי אינטרנט