אודותינו  |  לקוחותינו  |  תגובות לקוחות  |  צרו קשר  |  ספר לחבר  |  ראשי
 
 
ישום עקרונות ההנחיה בכיתה ישום עקרונות ההנחיה בכיתה   (לגרסת הדפסה) שלח לחבר (שלח כתבה זו לחבר)

 יישום עקרונות העבודה הקבוצתית לעבודת המורה בכיתה

מסגרת הפעילות: 56 שעות הדרכה

קהל היעד: מורים, מחנכים, מנהלים.

מטרות:

·                  מתן אפשרות למורה להשתמש בידע שנוצר בעולם הנחיית הקבוצות למען תפקוד אפקטיבי יותר שלו מול קבוצת התלמידים.

·                  הגברת המודעות של המורה לתהליכים הקבוצתיים כדי שהמורה יוכל "לקרוא את המפה" החברתית ביתר קלות ולקבוע את דרכי פעולתו בתחום זה.

·                  שיפור אופן העברת החומר המקצועי ע"י המורה, ע"י הגברת מודעתו לתהליכים הקבוצתיים, בעיקר אלו הסמויים מן העין, המשפיעים על אופן קליטת החומר ע"י התלמידים.

רציונאל: בעשרות השנים האחרונות חלה התפתחות גדולה בכל הקשור לעולם התהליכים הקבוצתיים וההנחיה. מורים רבים לא נחשפו עדיין לכלים החדשים יחסית שהתפתחו בעולם הקבוצות והסדנאות. הסדנה נועדה להרחיב את "ארגז הכלים" של המורה כדי לאפשר לו להתמודד עם קבוצת תלמידיו (גם בתחום ההוראה וגם בנושאים חברתיים) באופן אפקטיבי יותר. הרחבת הרפרטואר ההתנהגותי של המורה  תתרחש ע"י חשיפתו לעולם המושגים שהתפתח בתוך עולם הנחיית הקבוצות, מתוך מטרה לבדוק מהם הכלים הניתנים ליישום מעולם זה לעולם ההוראה.

פרוט נושאי הפעילות:

א. תהליכים של יצירת קבוצה: לידה, התפתחות, התבגרות, פרידה. אקלים חברתי, "סט-אפ", חוזה פסיכולוגי.

ב. נורמות, קואליציות, מאבק על המיקום בקבוצה, בעלי תפקידים בקבוצה, מאבק על המנהיגות.

ג. מאבק עם סמכות, השלכות בעיות הסמכות של המשתלם על המורה.

ד. 'לחץ קבוצתי' ו 'ציפיות': "פצצות אטום" קבוצתיות.

ה. שיפוטיות, היזון חוזר שלילי והיזון חוזר חיובי.

ו. מנהיגות טבעית ומנהיגות פורמלית.

שיטת ההדרכה: ההדרכה מחולקת לשני חלקים עיקריים:

א. עבודה קבוצתית - סדנאית, כאשר המשתלמים מהווים את מושא הלמידה, כלומר, הם ילמדו על עצמם, על קבוצתם, מהם התהליכים המתרחשים בקבוצה. ניתוח התהליכים הקבוצתיים בקבוצת הלמידה, יסייע למשתלמים להבין את התהליכים הקבוצתיים המתרחשים בחדר הכיתה. בהמשך לניתוח התהליכים הקבוצתיים יתקיימו דיונים תאורתיים בשאלה האם וכיצד ניתן ליישם את הידע הנצבר בקבוצה בנוגע לתהליכים הקבוצתיים, לעבודת המורה בכיתה, מול קבוצת התלמידים.

ב. החלק השני של הסדנא יוקדש למשחקי הדמיה. בחלק זה, המורה המשתלם ילמד נושא מעולם ההוראה שלו (נושא תאורתי או נושא בעל השלכות חברתיות),  בעוד  שאר המשתלמים ישחקו את תלמידיו של אותו מורה בכיתה. משחקי ההדמיה נועדו לבחון את יכולתם של המשתלמים ליישם את הידע שרכשו בתחום התהליכים קבוצתיים, לעבודתם בכיתה. הקבוצה והמנחה ינתחו יחדיו את אופן התפקוד של המורה בעת משחק ההדמיה, ע"י מתן משוב למורים המשחקים את עצמם. המשובים יסייעו למשתלמים לשפר ולהעשיר את סגנון ההוראה שלהם, ע"י הגדלת היכולת שלהם ביישום הכלים שנרכשו בסדנא, לעבודה עם תלמידיהם.

גודל הקבוצות: בין 12-15 משתתפים

 

לפרטים נוספים צרו קשר
 
 
נבנה ע"י אס אונליין - בניית אתרי אינטרנט