אודותינו  |  לקוחותינו  |  תגובות לקוחות  |  צרו קשר  |  ספר לחבר  |  ראשי
 
 
אינטליגנציה רגשית למנהלים אינטליגנציה רגשית למנהלים   (לגרסת הדפסה) שלח לחבר (שלח כתבה זו לחבר)

המנהיג הרגשי

מטרת הסדנא:

לסייע למנהלים לפתח את הקשר בינם לבין רגשותיהם, כדי להתקרב על עצמם  ולסייע להם לבטא את רגשותיהם בצורה אינטילגנטית, כך שעובדיהם יוכלו לקלוט אותם ולפעול לאורם.

שיטת הסדנא:

ניתוח ארועי ניהול ומנהיגות, בדרך של משחקי הדמיה, תוך שימת לב ליכולתו של המנהל להביע את רגשותיו באופן כזה שיפעיל את עובדיו בצורה אפקטיבית.

הגברת המודעות העצמית של המנהל לאופן בשימוש ברגשותיו, היא המטרה העיקרית של הסדנא.

דגש מיוחד ינתן במשחקי ההדמיה לשפת הגוף של המנהל, כדי להגביר את המודעות של המנהל לשפת הגוף שלו,  דרכה ניתן להבין מהם רגשותיו, גם הגלויים ובעיקר הסמויים.

 

תוכן הסדנא:

1.      כיצד המנהל מעניק השראה וקובע חזון לארגונו, ע"י שימוש אפקטיבי ברגשותיו.

2.      ניפוץ הסטיגמה שמנהל תכליתי ויעיל לא יכול להיות רגיש ואמפתי. מנהל טוב הוא מנהל שהוא קודם לכל, גם לפני שהוא מנהל, הוא  "אדם – מנצ'".

3.      הכל אישי. אין דבר כזה "אל תיקח את זה אישית". לפני המנהל עומד העובד שלו שהוא אדם מורכב ורגיש, המופעל ע"י רגשותיו. לכן רק התחברות לרגשות של העובד, לחייו האמיתיים, לנושאים האישיים שלו, יצליחו להניע אותו למען המנהל וגם למען הארגון.

4.      בדיקת הכישורים של מנהל כמנהיג ע"י בחינתECI  "מלאי  הכישורים הרגשיים"     Emotional Competence Inventory

5.      הטיה של רגשות העובדים לכיוונים חיוביים, יצירת התלהבות של העובדים למען ביצוע המשימה.

6.      יצירת תהודה (ההפך מדיסוננס) אצל העובד, ע"י שיפור יכולת האמפתיה וההבנה של המנהל, הבנת זווית הראיה שלו, גילוי עניין פעיל בדאגותיו, כדי להפיק מהעובד את מיטבו.

7.      יצירת אווירה חיובית ע"י ביטוי של רגשות חיוביים (פרגון, מחמאות, נימוס, ידידותיות...), כדי ליצור אווירה טובה שבה העובד יוכל להביא לידי ביטוי מקסימלי של  יכולותיו.

8.      אופטימיות - מנהל שיקפיד לראות את "החצי כוס המלאה" ולשמור על אווירה אופטימית, גם בתקופות קשות, יצליח  לעורר אמון ולהוליך את עובדיו אחריו, גם אם המצב של הארגון קשה.

9.      שימוש בהומור , צחוק, וחיוכים, ע"י המנהל כדי להגיע לרגשותיהם של עובדיו ולהפעיל אותם בצורה אפקטיבית.שמירה על יציבות רגשית ושליטה ברגשות ובדחפים, לאורך זמן, גם במצבי משבר ולחץ, כדי לשדר לעובדים תחושה שיש על מי לסמוך. שליטה עצמית רגשית:

10.  שליטה ביכולת להביע רגשות שלילים, לא בהתפרצות ולא בצעקות, אלא באופן אסרטיבי, כך שהעובד יוכל לקלוט את המסרים ולשנות את התנהגותו.

11.  הגברת היצירתיות של העובדים ע"י עידוד רגשי של פעולות חדשות, שונות,  אחרות, שאינן עולות בקנה אחד עם החשיבה השבלונית.

12.  תרגול שיחת ראיון עובדים כדי לבחור עובדים חדשים לצוותי העבודה על סמך הכישורים החברתיים שלהם ועל סמך האינטליגנציה הרגשית שלהם, כדי שיוכלו להשתלב היטב בעבודת הצוות.

13.   הדוגמא האישית של המנהל, המרשה לעצמו להשתמש ברגשותיו באופן גלוי וחופשי, גם בחולשותיו וברגשותיו השלילים. דוגמא אישית כזאת יצרת אווירה בארגון המאפשר גם לעובדים להביע את רגשותיהם באופן חופשי וגלוי.

14.  פתרון עימותים בין אישים, בין חברי העובדים, ע"י חשיפת מקור הרגשות של הצדדים היריבים, כדי להבין עד כמה נגיעה ברגשות אמיתיים, עשויה לפתור בעיות מחד, או ליצור בעיות מאידך, כאשר לא חושפים את הרגשות האמיתיים של הצדדים הנוגעים בדבר.

15.  יצירת אווירה של אמון ע"י האצלת סמכויות, הדרכה, מתן אפשרות לעובדים לצמוח ולקחת אחריות, כדי שהתפקוד של העובד יהיה עצמאי, ככל האפשר.

שאלה לסיכום הסדנא:

מהם התחומים החלשים שלך כיום כמנהיג רגשי. הסבר\י ונמק\י. אילו יעדים אישיים את\ה לוקח\ת על עצמך כדי לשפר את תיפקודך כמנהל. 
לפרטים נוספים צרו קשר
 
 
נבנה ע"י אס אונליין - בניית אתרי אינטרנט