אודותינו  |  לקוחותינו  |  תגובות לקוחות  |  צרו קשר  |  ספר לחבר  |  ראשי
 
 
לאהוב את הילדים... לאהוב את הילדים...   (לגרסת הדפסה) שלח לחבר (שלח כתבה זו לחבר)

 

מסגרת:  סדנא בת 14 שעות, 3 מפגשים

קהל היעד: מנהלים ומורים. גודל הקבוצה עד 15 מורים.

רציונאל: הגישה הכוחנית, בה המורים מפעילים כוח ועונשים כלפי התלמידים, והתלמידים מגיבים מצדם ב' מאבק או בריחה' (fight or flight), לא מוכיחה את עצמה בטווח הארוך. למורים נמאס מהמלחמה בנוסח "שוטרים וגנבים". בעיות המשמעת לא נפתרות והמורים מרגישים חסרי אונים ומתוסכלים. מאידך, כיוון שכולנו "חולי אהבה", גם התלמידים וגם המורים ואנו כבני אדם מוכנים לעשות הרבה כדי לזכות באהבה, או לפחות ביחס המזכיר אהבה כמו תשומת לב אישית, ידידות, יחס אישי, חיוך נחמד וכו', כדאי שנלמד להשתמש בצורך אנושי זה. מורים שיצליחו להפגין אהבה (או נגזרותיה) כלפי תלמידיהם, יצליחו לשפר באופן ניכר את מערכת היחסים בינם לבין תלמידיהם. מורים כאלו, כמעט ולא יצטרכו להפעיל כוח על התלמידים, אלא יוכלו לדבר אתם בגובה העיניים, ללא עונשים וללא חששות הדדיים. תלמידים שיחושו אהובים ע"י מוריהם, לא יפריעו בזדון למורים האוהבים אותם. יחס גורר יחס, ורגש גורר רגש.

מטרות: סיוע למנהלי בית הספר ולמורים בשינוי האקלים הבית ספרי ע"י הדגשת הצורך הראשוני והבסיסי של כל תלמיד, בכל גיל, בקבלת אהבה. כאשר התלמידים ישוכנעו שהמורים אוהבים אותם, יקל על המורים לבנות עם התלמידים קודים התנהגותיים ברורים, תוך כדי מו"מ בגובה העיניים.

מתן כלים בין אישיים למורים, כדי לבטא באופן חופשי וגלוי רגשות אהבה (או נגזרותיה) כלפי התלמידים כדי להגשים את החזון של העמדת התלמידים כמושא המרכזי של העשייה החינוכית.

נושאי הפעילות: רגשות ככלי חינוכי - האם ניתן לעזור למורים להביע באופן יותר פתוח את רגשותיהם כלפי התלמידים?

הקשבה אפקטיבית - כיצד משפרים את יכולת המורה להאזין בקשב אמיתי להתייחס לבעיות התלמיד ולסייע לו באופן אפקטיבי?

דיבור בגובה העיניים - כיצד המורים יכולים למנוע מליפול למלכודת של דיבור כוחני "מלמעלה למטה", למרות היותם מורים האחראיים על התלמידים?

מו"מ במקום הפעלת כוח - כיצד ניתן להגיע להסכם עם תלמיד/ים בנוסח "חוזה פסיכולוגי", ללא הפעלת כלים כוחניים?

שיטת ההדרכה:  הסדנא בנויה בעיקרה על משחקי הדמיה, במסגרת מעבדה ליחסי אנוש. במסגרת זו, מזומנת למשתתפים האפשרות לשגות, ללמוד ולהפיק תועלת מהשגיאות, לקראת ביצועים טובים יותר כמורים. המשוב החיובי והשלילי לפעילות המורים יינתן ע"י המורים העמיתים המשתתפים בסדנא וע"י מנחה הסדנא.

 

לפרטים נוספים צרו קשר
 
 
נבנה ע"י אס אונליין - בניית אתרי אינטרנט