קורס להכשרת יועצים ארגוניים קורס להכשרת יועצים ארגוניים

 

מסגרת הפעילות: 224 שעות. 28 פגישות בנות 8 שעות כ"א.

קהל היעד: הקורס מיועד למנהלי בתי ספר, לבעלי תפקידים בבית הספר ולמורים המעונינים להניח את היסודות לרכישת מקצוע של יועצים ארגוניים, ע"י לימוד כלים מקצועיים חדשים ושיפור מיומנויות אישיות שיאפשרו להם לשמש במקצוע זה.

הנחייה: ערן רון, מנהל חברה לפיתוח ארגוני יעוץ והדרכה ינחה את הקורס. ערן רון משמש כיועץ לניהול, יועץ ארגוני ומנחה קבוצות, למעלה מעשרים וחמש שנים, חלק ניכר מהם במערכת החינוך.  ערן התמחה בהכשרת מנחי קבוצות ויועצים ארגוניים למערכת החינוך.

מטרה: מטרת הקורס הכנת קבוצה של בעלי מקצוע בעלי רקע בחינוך, שיוכלו להרים תרומה אישית לשיפור פני החינוך והאפקטיביות התפקודית של מערכות חינוכיות, למען חינוך איכותי.

ראציונאל: קורס זה מבוסס על התפיסה שאפשר וראוי לגייס את הפוטנציאל האנושי הקיים במערכת החינוך, כמנוף לשיפור תפקודו של בית הספר ולהעלאת איכות התהליכים המתרחשים בו. אחת הדרכים להשגת יעד זה, היא הכשרת מנהלים ועובדי הוראה בכירים, לשמש בתפקיד של מנחי קבוצות ויועצים ארגוניים,  אשר ילוו את בית הספר - על הנפשות הפועלות בו - בתהליך שיפורו, עד להיותו מערכת איכותית, המצליחה לייצר שרותיי חינוך איכותיים לשביעות רצונם של לקוחות בית הספר - התלמידים והוריהם.

פרוט נושאי הפעילות ושיטת ההדרכה: הקורס יחולק לשלושה שלבים עיקריים: (היחס בין השלבים יקבע במהלך הקורס בהתאם לצרכיי המשתלמים)

1.          סדנא להגברת המודעות העצמית של המשתלם. התלמידים יעבדו חוויות מרכזיות מחייהם האישיים, כדי לבוא לפעולת הייעוץ וההנחיה יותר "נקיים" ופחות מרוכזים בעצמם, ולאפשר להם להיות יותר ממוקדים במצב ובאנשים הזקוקים לייעוץ ולהדרכה. מטרת הסדנא לאפשר למשתלם להבין כיצד המטען האישי שלו  עלול לפגוע ביעילותו כיועץ ארגוני וכמנחה קבוצות. במושגי "חלון ג'ו-הרי", מטרת הסדנא, הגדלת השטח ה'גלוי' על חשבון השטח ה'סמוי' והשטח ה'עיוור'.

2.          סדנא למתן כלים בסיסים בהנחיית קבוצות. הסדנא תעסוק בנושאים הבאים: פיתוח ההקשבה והקטנת האגוצנטריות; רגישות למסרים סמויים בין אישיים (שפת-גוף, אינטונציות); חוזה פסיכולוגי (תאום ציפיות למניעת תסכול ולפתרון קונפליקטים מלכתחילה ובדיעבד); רגישות לתהליכים קבוצתיים (מנהיגות, נורמות, קואליציות, לחץ קבוצתי, לכידות, משיכה ודחייה); פיתוח יכולת תצפית ככלי מרכזי בעבודת המנחה והיועץ; קבלה ומתן ביקורת בונה; סוגי התערבות שונים וסגנונות הנחיה;  'שיקוף' ככלי מרכזי בעבודה הקבוצתית ובייעוץ האישי; "כאן ועכשיו" כמושג עיקרי בעבודה הקבוצתית; התמודדות עם  סמכות המנחה  FLIGHT- FIGHT; שלבים בהתפתחות הקבוצה בדומה לשלבים בהתפתחותו של האדם (מהריון ולידה עד למוות); שיקולי דעת בבניית קבוצה ובהפעלתה (מספר המשתתפים, הרכב הקבוצה, תנאי הלימוד, תכיפות ומשך המפגשים, הסט-אפ של החדר).

3.          לימוד ותרגול כלים בעבודת היועץ הארגוני. הנושאים שילמדו: שיטות ניהול מודרניות ואפשרויות ישומן במערכת החינוך :  כלים לדיאגנוזה של ארגון (שאלונים, ראיונות חתך, תרשים עצם הדג, תרשים פרטו). מיקוד תפקיד הנהלת בית הספר כמובילה של תהליך השיפור ושינוי האקלים הארגוני. העצמת המורים ככלי מרכזי בשיפור איכות בית הספר. איסוף נתונים ובדיקת שביעות רצון הלקוחות (התלמידים והוריהם) ככלי מרכזי לביצוע מדיניות האיכות בחינוך. צוותים בניהול עצמי לשיפור איכות החינוך וההוראה. פתרון בעיות בבית הספר בעזרת צוותי משימה בין תחומיים. תקני 9000  iso וביצועם במערכת החינוך. יישום דוח דוברת במערכת החינוך.

למשתלמים ניתנת הנחיה מלווה בעבודה מעשית.

 

גודל הקבוצות: עד ל 15 משתלמים.

 

אין לעשות שום שימוש בחומר זה אלא ברשות בכתב מחברת ערן רון בע"מ.
נבנה ע"י אס אונליין - בניית אתרי אינטרנט