אפקט פגמליון אפקט פגמליון

אפקט פיגמליון - שיפור האפקטיביות התפקודית של העובד

תכני הסדנא:

* לימוד משמעות הביטויים: "אפקט פיגמליון", "אפקט הגולם", "נבואה המגשימה את עצמה".

 

* לימוד כיצד לשפר המוטיבציה של העובדים ע"י קביעת מטרות תוך שידור רמת צפיות גבוהה, גם כלפי היחיד ("אני מצפה ממך שתעמוד בזה") וגם לקבוצה (" אני יודע שאתם יכולים").

 

* טכניקות גלויות וסמויות לשידור רמת ציפיות גבוהה מהעובד ומקבוצת העובדים.

 

* הבחנה בין שיפוטיות של מעשים, לעומת שיפוטיות של אנשים ושל תכונותיהם.

 

* התמקדות בביקורת בונה המעבירה משוב רק על "קרקע בטוחה" - עובדות ספציפיות שהמבוקר והמבקר מסכימים עליהם, פלוס רגשותיו של המבקר. הספציפיות חשובה כדי להימנע משיפוטיות והטלת סטיגמות, הרגשות חשובים כדי לחזק את השפעת הביקורת.

 

* המבקר ילמד שלא להשתמש במילים:" אף פעם" , "תמיד", משום שהם יוצרים תחושה של גזר דין סופי, על המבוקר.

 

* לימוד ההבחנה בין שיחת הערכה תקופתית ושיפוטיות ניהולית (הכרוכה בדרך כלל בסיכום תקופה), לבין שיחת משוב ממוקדת ונקודתית.

 

* הימנעות מאגוצנטריות במתן ביקורת בונה:" הפוסל, במומו פוסל".

 

* שימת דגש על  מתיחת ביקורת באופן אינטימי, לשם הימנעות מ"הלבנת פנים" הנובעת מביקורת פומבית.

 * פיתוח יכולת ההקשבה, כתכונה מרכזית בהעברת ביקורת בונה.

 

* ציון חוסר האפקטיביות של ביקורת המתקבלות ע"י המבוקר כ: התקפה, האשמה, הפחדה, התנפלות,  הפעלת לחץ קבוצתי, הטפה. המבקר ילמד שהלחץ המופעל על ידיו,יחזור אליו בדרך כלשהי בעתיד  ובודאי לא ישרת את מטרת הביקורת.

ביקורת הנוחת על המבוקר "מלמעלה למטה", עלולה ליצור תחושת נחיתות אצל המבוקר, וחוסר נכונות להתמודד עם תכני הביקורת. צורת העברת הביקורת עלולה להשתלט על תכניה.

* לימוד לבקר  "בגבה העיניים" באופן שוויוני, וישיר, תוך השארת אפשרות לאי קבלת הביקורת ע"י המבוקר.

* מתן דגש להימנעות מלשון צווי בשיחת ביקורת . צווי עלול ליצור התנגדות אצל המבוקר.

אין לעשות שום שימוש בחומר זה אלא ברשות בכתב מחברת ערן רון בע"מ.
נבנה ע"י אס אונליין - בניית אתרי אינטרנט