שיפור כישורי ההוראה שיפור כישורי ההוראה

שיפור כישורי הוראה, או כיצד מעבירים שעור מענין ואפקטיבי

מסגרת הפעילות: משך הסדנא, 30 שעות הדרכה.

קהל היעד: מורים ומחנכים.

מטרות:

·                                    מתן כלים בסיסיים להעברה אפקטיבית של שעור מוצלח ע"י יצירת עניין וגירוי התלמידים למחשבה ולעשייה.

·                                    אבחון מכשלות בתקשורת בין-אישית, כדי לגרום להבנה של המורה מדוע התלמיד נכשל בהבנת המסרים המועברים על יד המורה.

·                                    מתן וקבלת ביקורת בונה:  מורה  - תלמיד ; תלמיד - מורה.

·                                    שיפור היכולת של המורה להיכנס לנעלי התלמיד כדי להבין מה קורה לתלמיד בעת תהליך הלימוד.

רציונאל: מורים רבים חשים שחלק מהמסרים המועברים על ידם לא נקלטים על ידי תלמידיהם בצורה אליה הם התכוונו. המורים מרצים את החומר אך התלמידים לא מתעניינים. המורים יודעים את החומר היטב אך לא מוצאים את הדרכים להעביר את החומר לתלמידיהם בצורה מסקרנת ומענינת. הקורס נועד לסייע למורים לאפיין את הבעיות איתן הם נתקלים במהלך העברת השעורים, כדי לתת בידם כלים להעביר את החומר בצורה אפקטיבית ומעניינת.

פרוט נושאי הפעילות: הקורס יעזור באבחון המכשלות בהם שוגים המורים בתקשורת בינם ובין תלמידיהם מתוך מטרה לשפר את כושרו של המורה בעיקר כמעביר מסרים וגם כמקבל מסרים בין-אישיים. כדי לשפר את יכולת התקשורת הבין-אישית, הקורס יתרכז בפיתוח יכולת ההקשבה של המורה והקטנת החלקים האגוצנטריים באישיותו ובהגברת היכולת למתוח ביקורת בונה בעזרתה יוכל התלמיד להתפתח ולשפר את אופן תפקודו. בתום הקורס, המשתלמים יהיו בעלי מודעות רבה יותר לאיכות התקשורת שלהם עם תלמידיהם וישפרו את יכולתם להעביר שעור אפקטיבי ומעניין.

שיטת ההדרכה: משחקי הדמיה קצרים של הוראה בכיתה (micro-teaching), תוך התמקדות בשגיאות של המורים באופן העברת המסרים לתלמידים. המשחקים ינותחו ע"י המשתלמים וע"י מנחה הקבוצה כדי לאפשר למורה המתרגל קבלת נקודת ראיה אחרת, עשירה יותר, יצירתית יותר, קשובה יותר לצרכי התלמידים, מאשר זאת שהוא השתמש במשחק ההדמיה. כל משתלם ישחק מספר פעמים את תפקיד המורה  עד שיצליח לשפר את סגנון הוראתו ואת אופן גישתו לתלמידים.

 

אין לעשות שום שימוש בחומר זה אלא ברשות בכתב מחברת ערן רון בע"מ.
נבנה ע"י אס אונליין - בניית אתרי אינטרנט