פיתוח יחסי בוגר-בוגר עם התלמיד פיתוח יחסי בוגר-בוגר עם התלמיד
 

מסגרת הסדנא: 14 שעות הדרכה

קהל היעד: מורים, מחנכים, מנהלים.

מטרות: מציאת דרכים להימנעות מגישה של "הורה-ילד" כלפי התלמיד לקראת פיתוח של גישה "בוגר-בוגר" בין המורה לתלמיד.

·                     הצמחת התלמיד והכנתו לחיים ע"י פיתוח החלק הבוגר באישיותו.

·                     מתן כלים למתיחת ביקורת בונה להתנהגות התלמידים וקבלת ביקורת בונה מהתלמידים כלפי מוריהם.

·                     שיפור היכולת של המורה להיכנס לנעלי התלמיד כדי להבין את הקשיים בתקשורת הבין אישית בין המורה לתלמידו.

·                     שיפור מערכת היחסים של המורים עם תלמידיהם ושיפור יחסי האנוש שלהם עם סביבתם.

רציונאל: מורים רבים נוהגים לדבר עם תלמידיהם מ' למעלה למטה', בדפוס "הורה- ילד". הסדנא תעסוק באבחון המכשלות בהם שוגים המורים, בתקשורת בינם ובין תלמידיהם, לקראת יחסים של "בוגר- בוגר" בין המורה לתלמידו, מתוך מטרה לשפר את כושרו של המורה כמצמיח תלמידים לקראת היותם בוגרים. הסדנא תתרכז בעיקר בהקטנת האגוצנטריות של המורה ובפיתוח יכולת ההקשבה שלו, לקראת יחסים בוגרים בינו לבין תלמידיו.

פרוט נושאי הפעילות:

·                     עידוד המורים לשימוש ב"אני הבוגר" שלהם, תוך אבחון ההבדלים בין ה"אני ההורה" ל"אני הבוגר".

·                     התמודדות עם המצב בו מורים מקשיבים לעצמם יותר מאשר לתלמידיהם.

·                     שיפוטיות  מול קבלה, או -  כיצד הורסים את המוטיבציה של התלמיד להתפתח.

·                     ביקורת הרסנית וביקורת בונה.

שיטת ההדרכה: הסדנא תעסוק בניתוח מיקרים אמיתיים שיובאו לדיון ע"י המשתלמים. האירועים המתוארים בקבוצה יתבצעו ע"י המורים בעזרת משחקי הדמיה, ולאחר מכן ינותחו בעזרת המשתלמים והמנחה. המורים ילמדו בעיקר ע"י הבלטת שגיאותיהם במשחק ההדמיה יחד עם מתן חיזוקים חיובים לפעולתם האפקטיבית.

 

אין לעשות שום שימוש בחומר זה אלא ברשות בכתב מחברת ערן רון בע"מ.
נבנה ע"י אס אונליין - בניית אתרי אינטרנט